SsangYong Motor Company jest czwartym największym producentem samochodowym w Korei Południowej sprzedającym pojazdy głównie na azjatyckim (koreańskim) rynku. Nad stylistyką obecnych pojazdów spółki pracował Ken Greenley.

Historia

Firma została założona w 1954 roku jako Hadonghwan Motor Company. Początkowo firma specjalizowała się w produkcji aut terenowych (m.in. budową jeepów na zlecenie Armii USA), samochodów ciężarowych i autobusów. W 1977 roku firma zmieniła nazwę na Dong-A Motor. Natomiast od 1988 roku po przejęciu firmy przez Ssangyong Business Group (w 1986), występuje pod obecną nazwą.

Od 1991 roku spółka współpracuje z firmą Daimler-Benz, w wyniku czego niektóre pojazdy posiadają niemieckie podzespoły (Korando, Musso) lub bazują na pojazdach Mercedes-Benz (Chairman, Istana). W tym czasie spółka przejęła również bankrutującego brytyjskiego producenta samochodów – Panther Westwinds.

W 1998 roku SsangYong został wykupiony przez Daewoo i przez pewien czas auta były sprzedawane pod tą marką, jednakże w wyniku problemów finansowych koncernu od 2000 roku SsangYong znowu występował pod własną marką.

Pod koniec 2004 roku 51 procent udziałów spółki wykupił chiński koncern Shanghai Automotive Industry Corporation.

W styczniu 2009 roku, notując stratę operacyjną w wysokości 75,42 mln USD firma znalazła się na skraju upadłości. 9 stycznia wniesiono prośbę do sądu o ochronę przed wierzycielami. 13 stycznia firma wstrzymała produkcję aut z powodu wstrzymania dostaw podzespołów.

—————————————————————————–

Samochody

SUVy/Terenowe

Od 2005 SsangYong Actyon
Od 2006 SsangYong Actyon Sports
1997-2006 SsangYong Korando
Od 2006 SsangYong Kyron
1999-2005 SsangYong Musso
2000-2007 SsangYong Musso Sports
Od 2001 SsangYong Rexton
Od 2011 SsangYong SUT

Vany

Od 2004 SsangYong Rodius/Stavic
1997-2001 SsangYong Istana bazujący na Mercedes-Benz MB100

Klasa wyższa/Luksusowe

Od 1999 SsangYong Chairman bazujący na Mercedes-Benz W14

Komercyjne samochody

* SY Truck
* Transstar

 

Źródło : Wikipedia