Koncepcyjny Jaguar C-X16 zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

C-X16 będzie najkrótszym Jaguarem od czasu modelu XK 120 AUS 1954 Jahr. Ten dwumiejscowy koncept powstał na bazie zmodyfikowanej, aluminiowej płyty podłogowej Jaguara XK nowej generacji i mierzy 4 445 mm Länge, 2 048 mm breit und 1 297 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2 622 mm.

Pod długą maską silnika umieszczono hybrydowy zespół napędowy zawierający 3-litrowy, doładowany silnik benzynowy V6 o mocy 380 KM (450 Nm maksymalnego momentu obrotowego) oraz jednostkę elektryczną. Ten ostatni podzespół produkuje dodatkowe 95 KM I 235 Nm Drehmoment. Układ współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, przekazującą moc na tylne koła.

Inżynierowie Jaguara zastosowali także specjalny system doładowania – podobny do układu KERS z Formuły 1 – dzięki któremu kierowca może „wyzwolić” dodatkową porcję energii po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na kierownicy. Dzięki temu ważący 1600 kilogramów samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 Sekunden, VON 8tundo 12km / h in w 2,1 Sekunden und erreicht eine maximale 299 km/h. Darüber, C-X16 może poruszać się jedynie przy wykorzystaniu energii elektrycznej do prędkości 80 km/h.

Za projekt stylistyczny nadwozia odpowiada Ian Callum, który przyznaje, że C-X16 jest ewolucją stylu historycznych Jaguarów połączoną z przyszłą myślą techniczną.

URSPRUNG: Jaguar, Informationen Mototarget.pl