A4 jest najchętniej kupowanym Audi już od 39 lat. Łącznie marka sprzedała dziesięć milionów egzemplarzy tego modelu w ośmiu generacjach. Teraz na rynku debiutuje model o odświeżonej stylistyce w wersji limuzyna, Avant, allroad i S4.

Największe zamiany stylistyczne zaszyły w przedniej części nadwozia. Maska silnika jest bardziej wysklepiona, a górne narożniki osłony chłodnicy Singleframe zostały ścięte. Nowe klosze reflektorów skrywają opcjonalne reflektory ksenonowe plus, w których diodowe światła do jazdy dziennej tworzą charakterystyczny „zakręcony” pas. W tylnej części zderzak z wkładem dyfuzora otrzymał nowy kształt, a układ wydechowy zakończony jest dwoma końcówkami. Oferta lakierów obejmuje 15 kolorów, w tym cztery nowe. Dla limuzyny i Avanta można wybrać pakiet S line exterieur, który w przypadku wersji Avant obejmuje także spoiler na krawędzi dachu.

Modyfikacje spowodowały tylko niewielkie zmiany wymiarów. A4 limuzyna i Avant mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 – 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m. Wszystkie modele rodziny A4 mają duże bagażniki. W limuzynie podstawowa pojemność to 480 litrów, w wersji Avant i allroad quattro – 490 litrów, zarówno z napędem na przednią oś, jak i na cztery koła.

W ramach modyfikacji udoskonalone zostało także wnętrze. Nowa, jednoczęściowa osłona wskaźników pokryta jest wysokiej jakości lakierem w szarym kolorze. Z kolei osłona konsoli środkowej pokryta jest czarnym lakierem o wysokim połysku. Klienci mają też do wyboru różne rodzaje wstawek dekoracyjnych i tapicerek, łącznie ze skórami Milano i Feinnapa.

Podstawowy silnik benzynowy to 1.8 TFSI dysponujący mocą 120 KM i momentem obrotowym 230 Nm. Przyspiesza on limuzynę w 10,5 sekundy do 100 km/h, maksymalna prędkość jazdy wynosi 208 km/h. Czterocylindrowa jednostka zadawala się średnim zużyciem 6,5 litrów paliwa na 100 km. Silnik o tej samej pojemności i mocy 170 KM przyspiesza limuzynę Audi A4 od zera do 100 km/h w 8,1 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa tej jednostki napędowej wynosi tylko 5,7 litra na 100 km. 2.0 TFSI – jako jedyny silnik benzynowy montowany także w A4 allroad quattro– osiąga moc 211 KM i moment obrotowy 350 Nm. Przyspiesza limuzynę A4 z manualną przekładnią 6-biegową i napędem quattro w 6,5 sekundy do 100 km/h i dalej do prędkości maksymalnej 246 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 litra na 100 km.

Silnik 2.0 TDI oferowany jest w pięciu odmianach. Pierwszy wariant ma moc 120 KM i moment obrotowy 290 Nm. Drugi rozwija moc 136 KM i 320 Nm, trzeci osiąga 143 KM. Czwarty wariant ma moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm; wersja o mocy 177 KM jest dostarczana opcjonalnie z napędem quattro. Jednostki 2.0 TDI o mocy 143 KM i 177 KM są także dostępne dla A4 allroad quattro. Najmocniejsze silniki TDI to dwie dopracowane jednostki V6 o pojemności skokowej 3,0 litrów (204 KM i 245 KM).

Do każdego wariantu silnika w rodzinie A4 oferowana jest idealna skrzynia biegów – sześciobiegowa przekładnia manualna, bezstopniowy multitronic albo sportowa przekładnia siedmiobiegowa S tronic. W sumie, w limuzynie i w wersji Avant można wybierać spośród 23 kombinacji silnika i skrzyni biegów.

Najtańsze Audi A4 limuzyna 1.8 TFSI 170 KM z 6-biegową skrzynią manualną to wydatek 126 900 PLN. Wersja allroad quattro 2.0 TFSI kosztuje 163 900 PLN.

Źródło: Audi, informacja i foto Mototarget.pl