Mam dwa auta w garażu jedno którym jeżdżę do pracy VW Golf III i drugie już bardziej ekskluzywne A4. Nie przesłałem zdjęć Golfa bo nie mam czasu ale wypowiem się o dwóch.

Audi A4 B5 1.8 125KM - Opinia Audi A4 B5 1.8 125KM - Opinia Audi A4 B5 1.8 125KM - Opinia Audi A4 B5 1.8 125KM - Opinia Audi A4 B5 1.8 125KM - Opinia

Porównując Golf z 1992r. przerasta o głowę A4. Golf silnik 1.8 mocny bezawaryjny, przejechałem nim ponad 100 tys. km wymiana rozrządu oraz oleju nic więcej. W zawieszeniu wymiana drążków kierowniczych i gum tylnej belki. Koszty naprawdę niewielkie, groszowe sprawy. Wsiadać i jeździć.Golf twardy na nasze drogi w sam raz, wytrzymały i pali ok.7 litrów benzyny.

A4 używana rzadziej ponieważ eksploatacja o wiele droższa. Audi kupiłem z Niemiec za 7 tys. zł. przy przebiegu 170 tysięcy. Wymieniłem rozrząd ale mechanik przy oględzinach auta stwierdził że trzeba zrobić kompletne przednie zawieszenie. Autem wyjechałem zadowolony od mechanika. Po krótkim czasie zauważyłem iż auto podczas hamowania się toczy. Nie reaguje na naciśniecie pedału hamulca tak jak powinno. Kolejna wizyta u mechanika stwierdził iż A4-ki już tak mają, przegrzewają się klocki a tarcze mogą ulec deformacji pod wpływem temperatury.Po jakimś czasie wymiana przepływki i pompy paliwa. Po upływie roku zawieszenie znów odmówiło posłuszeństwa. Tym razem zdecydowałem się nie na zamiennik ale oryginały wydatek z rzędu ponad dwóch tys .Jeszcze jedno – spalanie! Znam parę osób poruszającymi się Audi z silnikami benzynowymi które mają zamontowane instalacje gazowe i wszyscy narzekają. Jednemu coś tam strzela innemu falują obroty trzeciemu pali 20 gazu zamiast 12- stwierdziłem że ja na gazowni jeździć nie będę. Ale gdy moja Audi pali ok 10 litrów i przy dzisiejszej cenie paliwa:( niestety A4 będzie stała w garażu a ja będę jeździł poczciwym Golfem.

Podsumowując Golf bardzo tani w utrzymaniu i bezawaryjny za to już nie tak odporny na rdze. Audi za to może nam opędzlować portfel ale mamy samochód szybki, limuzynowaty i komfortowy.

Od Redakcji:

Historia producenta marki Audi

Audi – niemiecka marka samochodów osobowych, koncernu Volkswagen, produkowana przez spółkę Audi AG z siedzibą w Ingolstadt.

Samochody te produkowane są w Niemczech w Ingolstadt, Neckarsulm, węgierskim Győr i Sao José dos Pinhais (Brazylia).

Historia przedsiębiorstwa Audi sięga 1899 roku, kiedy to August Horch (1869-1951) założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. Potem przeniósł zakład w 1904 do Zwickau. Po kłopotach finansowych i problemach w zarządzie odszedł w 1909 ze spółki i założył nowe przedsiębiorstwo. Ponieważ z nowym przedsięwzięciem nie mógł już łączyć swojego nazwiska, nazwał je przez przetłumaczenie swojego nazwiska (horch to tryb rozkazujący od horchen, czyli nasłuchiwać) na łacinę – czyli „audi”. W 1932 przedsiębiorstwo Audi łącząc się z zakładami Horch, Wanderer i DKW weszło do spółki Auto Union, której logo (cztery przeplatające się pierścienie, symbolizujące czterech udziałowców spółki) jest do dzisiaj używane przez Audi.

Audi współpracuje z firmami Bose (samochodowe systemy audio) oraz Bang & Olufsen (wyższa klasa). Z Bose Sound System oferowany jest każdy model Audi, natomiast z Bang & Olufsen takie modele jak: A4, A5, A6, A8, Q5, Q7. Modele z tym systemem nagłośnienia charakteryzują się wysokim prestiżem i ekstrawagancją, przede wszystkim znakomitą jakością dźwięku.

—————————————————————

Historia

Dzisiejsze Audi AG zawdzięczamy firmom Horch, Audi, DKW, Wanderer, które tworzyły Auto Union GmbH, jak również NSU. Koncern powstał w swojej aktualnej formie w marcu 1969 wskutek wspólnego postanowienia NSU Motorenwerke AG i Auto Union GmbH z Ingolstadt. Nowa siedziba firmy mieściła się w Neckarsulm i nosiła nową nazwę Audi NSU Auto Union AG. W końcu w 1985 przeniesiono siedzibę główną do Ingolstadt znów zmieniając nazwę tym razem na Audi AG.

Przedsiębiorstwo Audi zostało założone 16 lipca 1909 przez Augusta Horcha jako August Horch Automobilwerke GmbH w Zwickau, po tym jak sam założyciel musiał wystąpić ze swojej poprzedniej firmy „August Horch & Cie“. Nazwę spółki zmieniono 25 kwietnia 1910 na Audi Automobilwerke GmbH, bo zabroniono założycielowi używania jego nazwiska w nazwie firmy.

Nazwę Audi zawdzięczamy dziesięcioletniemu chłopcu. Po przegranej wyżej wspomnianej rozprawie sądowej Horcha, w pokoju mieszkalnym Franza Fikentschera, przyjaciela Augusta Horcha, odbyła się dyskusja nad nową nazwą przedsiębiorstwa. Uczestniczyli przy niej także trzej synowie Fikentschera. Wówczas dziesięcioletni Heinrich Fikentscher przetłumaczył nazwisko Horch na łaciński. „słuchać”, lub dokładniej „słuchać się”, tłumaczy się na łaciński jako audire, forma rozkazująca od tego brzmi audi. Tak właśnie narodziła się nazwa firmy Audi.

W lipcu 1910 pierwszy pojazd z nazwą Audi opuścił zakład w Zwickau. W 1915 założono Audi Werke AG. W 1928, wskutek finansowych trudności Audi, miało miejsce przejęcie spółki przez DKW. W 1932 firmy samochodowe Audi, DKW, Horch i Wanderer połączyły się pod znakiem czterech pierścieni w Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Celem połączenia było uchronienie się przed światowym kryzysem gospodarczym.

Po drugiej wojnie światowej Auto Union AG rozpłynęło się w strefie okupowanej przez sowietów. Firma produkowała jako VEB Automobilwerk Zwickau model AWZ P70, a w 1958 dołączono poprzednie zakłady Horcha z terenu byłego NRD. W nowym VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau do 1991 produkowano trabanty. W zachodnich Niemczech firma istniała pod starą nazwą, jednakże od strony prawnej była kompletnie nowo założoną spółką. Wielu pracowników ze zniszczonych zakładów w Zwickau osadziło się w Ingolstadt i podjęło na nowo produkcję; pojazdy Auto Union produkowano pod marką DKW.

W 1958 Daimler-Benz AG przejął 87% kapitału akcyjnego Auto Union, a w 1959 posiadał już 100%. W 1964 Volkswagen kupił zakład w Ingolstadt i sprawił, że nazwa Audi odżyła przejmując logo Auto Union – cztery pierścienie od czterech połączonych producentów samochodów –. W 1965 Auto Union wreszcie wypuścił na rynek samochód pod marką Audi. Pierwszy model był dalszym rozwinięciem DKW F102 i nie otrzymał żadnych typowych oznaczeń. W 1968 były pracownik Daimler-Benz Ludwig Kraus zaprezentował ówczesnemu głównemu dyrektorowi zakładu Volkswagenwerk Wolfsburg Heinrichowi Nordhoffowi samodzielnie zaprojektowanego Audi 100. Ten był zachwycony projektem i zgodził się na produkcję. Od tego czasu pojazdy były oznaczone odpowiadającymi im liczbami koni mechanicznych (przykładowo Audi 60, Audi Super 90). Pojazdy tej serii otrzymały tzw. silnik średnioprężny. Za ich rozwój był odpowiedzialny Daimler-Benz AG, jako że nadal posiadał większość akcji w Auto Union. Stopień sprężania w tych silnikach było na poziomie między silnikami benzynowymi a diesla.

W 1969 doszło do fuzji Auto Union GmbH z NSU AG Neckarsulm. Przedsiębiorstwo przyjęło nazwę Audi NSU Auto Union AG i miało od tego czasu drugi zakład i (do 1948) siedzibę w Neckarsulm. W styczniu 1971 po raz pierwszy pojawił się slogan Vorsprung durch Technik (pol. przewaga dzięki technice) przy okazji reklamy NSU Ro 80 (z silnikiem Wankla). Po tym jak produkcja modelu Ro 80 została uruchomiona, zaprzestano używania nazwy NSU jako oznaczenia produktów. 1 stycznia 1985 Audi NSU Auto Union AG przyjęło nazwę AUDI AG. W tym samym czasie przedsiębiorstwo zmieniło swoją kwaterę główną z Neckarsulm na Ingolstadt. Od tamtego czasu produkty i sama firma noszą tą samą nazwę.

Od 1993 Audi jest aktywne również na Węgrzech. W węgierskim mieście Győr oprócz montażu Audi TT tworzono także silniki.

Od roku 2000 Audi wspólnie z Seatem i Lamborghini jako Audi-Gruppe tworzy markę samochodów sportowych w koncernie Volkswagen, obok Volkswagena ze Škodą, Bentleyem i Bugattim.

W 2005 roku Audi świętowało 25-lecie quattro, a 30 września i 1 października 2006 podczas drzwi otwartych z początkiem produkcji Audi R8 świętowano jubileusz 100 lat budowy samochodów w Neckarsulm. Kilkukrotnie wyróżniano reklamy telewizyjne i prasowe, między nimi znajdują się także takie które urosły już do miana kultowych.

W 2009 roku marka Audi obchodzi 100. urodziny. Z tej okazji Audi Tradition zaplanowało wiele imprez: pierwszą z nich jest specjalna wystawa „Spotkanie generacji – efektywność przez lata”. Można ją było zwiedzać od 26 stycznia do 28 lutego 2009 roku w Audi museum mobile w Audi Forum Ingolstadt.

Aktualna struktura kapitałowa Audi wygląda następująco: Volkswagen AG posiada 99,14% akcji, pozostała część akcji (0,86%) jest rozsiana i handluje się nią na giełdach papierów wartościowych: Berlin-Brema, Düsseldorf, Frankfurt nad Menem, Hamburg, Monachium i Stuttgart.

Technika

Audi zasłynęło następującymi rozwiązaniami technicznymi:

* Audi A2 1.2TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego
* silnik podwójnie widlasty W12 o pojemności 6 litrów i mocy 420 KM (Audi A8 od 2001)
* Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w Audi Q7 (1000 Nm i 500 KM)

Źródło : Wikipedia