Auto posiadam od roku, silniczek 1.5 dCi 90KM przebieg 15 000

Dacia Duster 1.5 dCi - Opinia Dacia Duster 1.5 dCi - Opinia Dacia Duster 1.5 dCi - Opinia Dacia Duster 1.5 dCi - Opinia

Długo zastanawiałem się nad kupnem tego auta. Głównym za, była oczywiście cena.Bo gdzie indziej kupie SUVa w cenie Corsy. Wygląd jak na Dacie dla mnie bomba. W środku hyy można byłoby tu trochę ponarzekać.  Tak czy owak autu brakuje mocy, gdy najdzie mnie jakiś dziwny przypływ adrenaliny auto aż warczy na przeciągniętych biegach ale idzie hehehe. Co do komfortu 500 – 600 km i nie potrzebujemy rehabilitacji wiec nie jest tragedia. Spalanie przy mojej jeździe miasto nawet 8-9 przy spokojniejszej jeździe spada do 6. Co do awaryjności odpukać jeszcze nic się nie urwało.

+cena, wygląd

- tandetny środek a umiejscowienie przycisków otwierania szyb bezcenne

 

Waldzio Pozdrawia

 

Od redakcji:

Historia producenta marki Dacia

Dacia - marka rumuńskich samochodów osobowych, powstała w 1952 roku pod nazwą Uzina de Autoturisme Piteşti w mieście Mioveni. Od samego początku współpracowała z Renault. Nazwa pochodzi od Dacji. Obecnie jest filią francuskiego producenta samochodów Renault. Jest największym rumuńskim eksporterem z 10-procentowym udziałem w rynku eksportowym.

Historia

Historia rumuńskiej marki wiąże się z powstaniem firmy Uzina de Autoturisme Piteşti z fabryką w Piteşti, gdzie od 1943 wytwarzane były części samolotowe. Od niemal samego początku Dacia współpracuje z Renault. Wykorzystuje technologie francuskiego koncernu oraz produkuje auta na jego licencji. W 1966 zakończono budowę fabryki samochodów. Rumuni próbowali stworzyć własny model pod nazwą Mioveni jednak po dwóch latach podpisali z Renault oficjalną umowę o współpracy.

Pierwszym autem marki była produkowana na licencji Renault 8 – Dacia 1100. W 1969 została zastąpiona serią aut 1300/1210/1310/1410 bazujących w całości na Renault 12. Oznaczenie modelu zależało od pojemności silnika. Zbudowano także wersję kombi auta, w której silnik zapożyczono od Volkswagena Golfa.

W 1976 roku Dacia podjęła decyzję o zakończeniu współpracy z Renault i kontynuuje produkcję we własnym zakresie wykorzystując technologie innych producentów. W latach 80. rumuński rząd zdecydował o stworzeniu przez Dacię małolitrażowego, taniego samochodu – Dacii 500 Lăstun. Auto produkowano do 1989 roku ponieważ nie cieszył się za dużym powodzeniem ponieważ jakość wykonania auta pozostawiała wiele do życzenia, a same auto nie spełniało wymagań średniej rodziny. W 1995 roku wprowadzono do produkcji nowy model – Dacię Nova. Auto opracowali tylko rumuńscy konstruktorzy na płycie podłogowej i z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych Peugeota 309.

W 1999 roku marka została wykupiona przez Renault z zamiarem utworzenia z niej Rumuńskiego centrum rozwoju samochodów w Europie Środkowej i Wschodniej. Do francuskiego koncernu należy 99,43% akcji. Koncern całkowicie zreformował proces produkcji elementów wyposażenia pojazdów tej marki. Grupa Renault zainwestowała w Dacię ponad miliard euro w odnowienie i rozwój zakładu produkcyjnego Piteşti oraz utworzenie Renault Technologie Roumanie i Renault Design Central Europe. Dzięki tym inwestycjom zakłady Dacii osiągnęły najwyższe standardy i wprowadziły metody pracy obowiązujące w innych zakładach Renault. Pierwszy nowym modelem powstałym po przejęciu firmy przez Renault była Dacia SuperNova, która w 2003 została zastąpiona przez Dacie Solenze. Była to jednak próba Renault przed wprowadzeniem rok później nowego modelu kończącego erę złych Dacii oraz wprowadzenie pracowników do nowych wymogów produkcyjnych auta – Dacii Logan. Samochód odniósł wielki sukces dlatego postanowiono powiększyć ofertę o kombi i vana. Wersję pick-up zaprezentowano w 2005 roku. W 2000 roku powstała specjalna, luksusowa wersja samochodu pod nazwą Dedicatie. Wyposażono ją w specjalne aluminiowe felgi, zderzaki w kolorze nadwozia oraz elektrycznie sterowane szyby i lepsze wykończenie wnętrza.

Po tak wielkim sukcesie Logana postanowiono zbudować mniejsze auto klasy kompaktowej (hatchbacka) – model Sandero, który w dużej mierze bazuje na swoim poprzedniku Loganie. Wraz z nowym modelem zaprezentowano nowe logo marki. Pod koniec 2008 roku przeprowadzono gruntowny face lifting modelu Logan w wersji sedan oraz kombi. Logan FL jest kolejnym modelem po Sandero stylizowanym według nowego kierunku stylizacyjnego. Odmiany pickup i van pozostały bez żadnych zmian stylizacyjnych. W 2009 zaprezentowano lekko uterenowioną wersję Sandero – odmianę Stepway, która powstała na bazie brazylijskiej odmiany Dacii oferowanej na tamtejszym rynku pod nazwą Renault Sandero. Od zwykłej odmiana ta różni się podwyższonym nadwoziem oraz nakładkami mającymi nadać autu sportowy charakter.

Na początku 2010 roku zadebiutował nowy terenowy model Dacia Duster.

Obecnie prowadzone są prace nad flagowym modelem klasy średniej (Grande), którego konstrukcja oparta zostanie na przedłużonej płycie podłogowej modelu Renault Fluence, premiera nowego auta przewidywana jest w 2011 roku. Planowane jest również zaprezentowanie i wdrożenie do produkcji pod koniec 2011 roku drugiej generacji Logana oraz w 2012 roku modelu Dacia City, samochodu będącego przedstawicielem segmentu A, wykorzystującego płytę podłogową i podzespoły Renault Clio. Obecnie Dacia pracuje także nad Hamsterem, czyli ekologicznym modelem, który pojawi się w 2012 roku.

Źródło : Wikipedia