Witam, moja C klasa jest z 1997r. silnik 2,5 Turbodiesel obecny przebieg 250 000.

Mercedes C 2,5 TD W202 Mercedes C 2,5 TD W202

Pokrótce o aucie mogę powiedzieć iż jest bardzo wygodne, zawieszenie Mercedesowskie sprawia iż auto po prostu płynie. W środku dość dużo miejsca, bagażnik przestronny. Silnik 150 KM bardzo dynamiczny – ma kopa:) Spalanie miasto 8-9 na trasie spada nawet do 6.W zimę podgrzanie świec i motor odpala bez problemów.Blacharka jak na 14latka w stanie bdb zero oznak rdzy.

Z auta jestem bardzo zadowolony, kupiłem go za 1500euro przejechałem już 50 tyś km i zero wkładu. Tylko lać i jeździć.

+  za wygodę podróżowania, cenę i spalanie.

-  za skrzynie automatyczną która szarpie, brak klimy

 

Pozdrawiam

Mirek “Mysza”

 

Od redakcji:

Historia producenta marki Mercedes-Benz

Mercedes C 2,5 TD W202

Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych obecnie przez koncern Daimler AG (poprzednia nazwa DaimlerChrysler), zaś wcześniej przez koncern Daimler-Benz, popularnie nazywana Mercedes. Pod marką tą produkowane są samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy. W kategorii samochodów osobowych, Mercedes-Benz uważany jest za jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie.

—————————————————————————–

Nazwa

Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie, oznaczające „łaskę”. Mercedes miała też na imię urodzona w 1889 roku Mercédès Jellinek, córka Emila Jellinka, austriackiego przedsiębiorcy mieszkającego w Baden pod Wiedniem i w Nicei.

Jellinek, człowiek nowoczesny i zainteresowany sportem, był także wielkim entuzjastą postępu technicznego i samochodów. Był przekonany, że samochód zmieni świat. Już w roku 1897 udał się do Cannstatt i zamówił tam swój pierwszy samochód marki Daimler – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM.

Jako przedsiębiorca, Jellinek miał dobre kontakty w kręgach międzynarodowej finansjery i arystokracji. W roku 1898 zaczął sprzedawać automobile Daimlera w najwyższych sferach. W roku następnym wytwórnia Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) dostarczyła mu 10 pojazdów, a w roku 1900 było ich już 29.

Od DMG Jellinek domagał się coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Począwszy od 1899 roku zgłaszał je również do wyścigów – przede wszystkim do wyścigu nicejskiego (zwanego „Tygodniem Nicejskim”). Startował w nich pod pseudonimem „Mercedes” – było to imię jego 10-letniej wówczas córki. Tego już wówczas bardzo znanego w kręgach automobilistów imienia nie używał początkowo jako marki samochodu, lecz wyłącznie jako nazwy zespołu bądź pseudonimu kierowcy.

Na początku kwietnia 1900 roku wytwórnia DMG zawarła z Jellinkiem umowę o sprzedaży samochodów i silników Daimlera. Zapadła też decyzja o skonstruowaniu nowego silnika, który miał nosić „nazwę Daimler-Mercedes” – w ten sposób pseudonim Jellinka stał się nazwą produktu. 14 dni później Jellinek zamówił 36 pojazdów za łączną kwotę 550 000 marek, co przy dzisiejszej wartości pieniądza odpowiada 3 milionom euro. Było to więc ogromne zamówienie, nie tylko w tamtych warunkach. Po kilku tygodniach Jellinek zamówił kolejne 36 pojazdów z silnikami o mocy 8 KM.

 

Źródło : Wikipedia