Mój Passat to tak zwana „przejściówka” z 95 roku. Silnik benzynowy 2.0 z instalacją gazową. Gdy go kupowałem jakiś czas temu miał przejechane 600 tysięcy kilometrów – było używane w niewielkiej firmie. Oczywiście wymagało kilku drobnych napraw ale naprawdę jak na tak duży przebieg to były drobnostki. Ja po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów jestem mile zaskoczony chociaż nie jestem wręcz zachwycony.

Mój „dziadek” spisuje się świetnie. Twarde zawieszenie powoduje, że auto trzyma się drogi jak przyklejone, z dynamiką też nie ma problemu (oczywiście jak to w przypadku silnika benzynowego, żeby sprytnie wyprzedzić trzeba zredukować ale to żaden problem), spalanie gazu maksymalnie do 12 litrów, także nie jest źle. Obecnie już się odzywa katalizator a raczej to co z niego zostało. No i chyba łożysko z tyłu. A poza tym same podstawowe rzeczy” oleje, rozrząd, hamulce i jakieś drobne elementy zawieszenia.

Volkswagen Passat B4 2.0 1995r. - Opinia Volkswagen Passat B4 2.0 1995r. - Opinia Volkswagen Passat B4 2.0 1995r. - Opinia Volkswagen Passat B4 2.0 1995r. - Opinia

Przy zakupie tego auta nie byłem zbytnim optymistą, szczerze wcale nie miałem zamiaru go kupić, ale jak to w życiu bywa czasami nas zaskakuje tak i mnie. I na chwilę obecną jestem szczęśliwym posiadaczem Passata. Jestem tylko ciekaw kiedy teraz będę zmieniał samochód czy nowsze modele są też takie mocne i wytrzymałe??? Czy epoka dobrych i mocnych samochodów już się skończyła???

 

Od Redakcji:

Historia producenta marki Volkswagen

Volkswagen – marka samochodów produkowanych przez niemiecką firmę Volkswagen AG. W dosłownym tłumaczeniu znaczy „Ludowy samochód” lub „Samochód ludu”.

—————————————————————————–

Historia marki i firmy

Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się 17 stycznia 1934, kiedy to Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu – legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle, Hitler chciał odciążyć kolei, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 do produkcji seryjnej w przyszłej fabryce VolkswagenWerk GmbH projekt „Porsche typ 60”. O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena (Kraft durch Freude-wagen), jak wtedy ochrzcił „niemiecki samochód ludowy” Adolf Hitler. Oficjalna produkcja KdF-wagena (późniejszego Volkswagena) w wersji cywilnej („garbusa”) rozpoczęła się 11 lipca 1941 i zakończyła 7 sierpnia 1944. Łącznie w różnych wersjach nadwoziowych (kabriolet, sedan i kabrio-limuzyna) zakłady KdF-wagen Stadt wyprodukowały 630 sztuk. Pozostałe odmiany KdF-wagena (Schwimmwagen typ 166 – amfibia, Kubelwagen typ 82 – łazik terenowy, oraz wojskowy „garbus” typ 92, 82E i w wersji z napędem 4×4 jako typ 87) były przeznaczone dla armii niemieckiej. Ale cywilne KdF-wageny z lat 1941-1944 po II wojnie światowej uznano za prototypy, pomimo, że niczym nie róźniły się od pierwszych powojennych Volkswagenów „garbusów” produkowanych do 1949. Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945 na potrzeby armii brytyjskiej, choć pierwotnie fabrykę w pobliżu Fallersleben przeznaczono do likwidacji. Wtedy też doszło do oficjalnego powstania marki Volkswagen.

Stopniowo, dzięki w miarę przystępnej cenie „garbusa” oraz wprowadzaniu w latach późniejszych nowych modeli (Transporter), Volkswagen awansował do grona największych producentów samochodów w Europie.

W 1973 miała miejsce premiera Passata, a w 1974, po wyprodukowaniu blisko 12 mln sztuk, zakończono produkcję Garbusów w fabryce w Wolfsburgu. Odtąd były one produkowane w Emden (do 19 stycznia 1978) i w Meksyku. 30 lipca 2003 zakończyła się produkcja w Meksyku.

Następcą Garbusa został Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną 1974 i został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatchback’a okazała się bardziej praktyczna niż Garbusa.

Nieco mniejszy od Golfa Polo zadebiutował wiosną 1975 i produkowany było w tej formie aż do 1981, kiedy rozpoczęto produkcję drugiej generacji Polo.

W 1991 Volkswagen otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. Powstała firma Kulczyk Tradex z siedzibą w Poznaniu – polski importer samochodów Volkswagen i Audi, a od 1996 również Porsche.

W maju 1992 rozpoczął się kolejny polski rozdział w historii produkcji Volkswagenów – powstała firma „Volkswagen Poznań”, w której początkowo montowano, a później już produkowano w całości różne modele samochodów. Modelem flagowym poznańskiej fabryki stał się Volkswagen Transporter wytwarzany tu od początku 1994. Aktualnie w Poznaniu produkowane są Transporter T5 oraz Caddy.

W grudniu 1997 Volkswagen de Mexico S.A de C.V w zakładzie w Puebla rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle – reminiscencji Garbusa. W USA model ten, podobnie jak przed 40 laty Garbus wywołał prawdziwą „beetlemanię”.

W 1998 rozpoczyna się seryjna produkcja Lupo, który jest początkiem nowej generacji małych i oszczędnych samochodów koncernu VW, a także produkcja modelu Bora, sedana na bazie Golfa IV generacji.

Do Volkswagen AG należy także Volkswagen Bank. Volkswagen Bank Polska S.A. powstał w 1998. W skład banku wchodzą spółki: Volkswagen Bank direct, Volkswagen Leasing Polska, Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy.

31 maja 2000 powstało w Wolfsburgu Autostadt – „miasteczko koncernu Volkswagen”, w którym odwiedzający mogą nie tylko przyjrzeć się osiągnięciom koncernu w dziedzinie motoryzacji, lecz także interesująco spędzić wolny czas. Klienci odbierają tu kupione przez siebie samochody, które czekają na nich w jednej z dwóch szklanych wież – symbolach Autostadt.

26 listopada 2001 w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu z taśmy zjechał 33 333 333 samochód. Tak duża liczba pojazdów wyprodukowanych w jednej fabryce to sukces niespotykany w historii motoryzacji.

W 1992 Golf III został wybrany Samochodem Roku, a 14 listopada 2005 Volkswagen Passat zdobył drugie miejsce.

Źródło : Wikipedia