Podczas dorocznej Konwencji Dilerskiej Chevrolet nagrodził statuetkami „Louisa” dilerów, którzy w 2011 roku osiągnęli najlepsze wyniki oraz zaprezentował po raz pierwszy w Polsce najnowszą generację Chevroleta Malibu.

Statuetkę za najwyższą sprzedaż samochodów otrzymał śląski diler Kanclerz Sp. z o.o., natomiast za najwyższą sprzedaż części i akcesoriów wyróżniony został warszawski Auto Żoliborz Sp. z o.o. Krakowski Euromarket Sp. z o.o. nagrodzony został za najwyższy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2010, a firma P.P. Dariusz Pindur z Giżycka została uhonorowana za najwyższy udział w rynku lokalnym w rejestracji nowych samochodów.

Jednym z najważniejszych punktów Konwencji była polska premiera najnowszego Chevroleta Malibu. Zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć model w kolorze Smokey Grey w wersji wyposażenia LTZ z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra.

„Rozpoczęliśmy rok 2012 mocnym akcentem. Zaprezentowaliśmy kolejny po Camaro model Chevroleta, który ma status amerykańskiej legendy, a teraz będzie oferowany również w Polsce. Nasi klienci już latem będą mogli stać się właścicielami najnowszej generacji Malibu”, powiedział Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland.

Malibu ósmej generacji – czyli pierwszy globalny samochód z segmentu D, przeznaczony do sprzedaży na blisko 100 rynkach na sześciu kontynentach – będzie samochodem flagowym marki w wielu częściach świata. Nazwa Malibu jest najdłużej wykorzystywaną nazwą modelu samochodu z segmentu D w branży motoryzacyjnej. Pierwsze Malibu zostało wyprodukowane w 1964 roku.

W Europie Malibu oferowane będzie z mocnym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów i mocy 160 KM oraz 2,4-litrową jednostką benzynową o mocy 169 KM. Do wyboru klienci będą mieli sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Nowy Chevrolet Malibu wyróżnia się na tle światowej konkurencji przestronnym, cichym i wyrafinowanym wnętrzem, wysokim komfortem podróżowania oraz dobrymi właściwościami jezdnymi.

Z rozstawem osi wynoszącym 2737 mm i rozstawem kół równym 1577 mm, nowe Malibu ma atletyczną, szeroką sylwetkę, która w zestawieniu ze zintegrowanym tylnym spojlerem nadaje mu asertywny wygląd.

Model Malibu otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę bezpieczeństwa przyznawaną w ramach European New Car Assessment Program (Euro NCAP). W kwestii bezpieczeństwa będzie to jeden z najlepiej wyposażonych samochodów w segmencie. Zastosowano w nim systemy wspomagające pracę układu jezdnego takie jak: czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), kontrola trakcji, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD), asystent hamowania (BA), kontrola hamowania na zakręcie, system wspomagania nagłego hamowania oraz elektroniczny układ wspomagający hamowanie silnikiem.

Poprzednia, siódma generacja Malibu była jednym z najbardziej utytułowanych pojazdów marki. Zdobyła ponad 40 wyróżnień przyznanych przez branżę motoryzacyjną, łącznie z tytułem Samochodu Roku 2008 Ameryki Północnej (North American Car of the Year). W roku 2010 Malibu było najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym marki Chevrolet i koncernu General Motors. Do klientów trafiło niemal 200 000 egzemplarzy tego modelu (198 770). Malibu jest jednocześnie jedynym autem z segmentu D w branży, które w ciągu trzech ostatnich lat (2011, 2010 i 2009) zdobyło nagrodę „Best Buy” przyznawaną przez magazyn Consumers Digest Automotive. W latach 2010 i 2011 samochód otrzymał także tytuł „Top Safety Pick” od amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Źródło: Chevrolet, informacja Mototarget.pl