Skoda Fabia Monte Carlo wird nicht mit einer "Großvater" ein Auto in Verbindung gebracht werden. Das Erscheinungsbild des Fahrzeugs anzeigt, einen geringfügig Sportler, wie es in der Realität aussieht werden wir während des Tests sehen.

Design

Fabia w wersji Monte Carlo otrzymała kilka elementów odróżniających ją od podstawowej wersji. Dazu gehören die: czarne elementy nadwozia – dach, obudowy lusterek, listwa osłony chłodnicy, spojlery, listwy boczne, szyby osłonowe reflektorów przednich oraz szesnastocalowe felgi ze stopu lekkiego. W Fabii ponadto obniżono przedni zderzak oraz dodano imitację dyfuzora w tylnym zderzaku. Są to elementy, które ewidentnie powodują, że Skoda nabrała bardziej sportowego wyglądu, co może świadczyć, że producent chce odmłodzić klientów kupujących Fabię. Z pewnością wersji Monte Carlo nie da się pomylić z typową Fabią, chociażby przez gamę kolorystyczną nadwozia zarezerwowaną dla tego modelu czy czarne dodatki.

INNERE

W Fabii Monte Carlo w stylistyce nadwozia dużo się dzieje, co za tym idzie, jesteśmy przekonani, że podobnie będzie wewnątrz auta – i tu duże rozczarowanie. Wnętrze auta zostało praktycznie niezmienione. Dodano jedynie czarną podsufitkę, metalowe nakładki na pedały oraz listwy progowe, zastosowano również bardziej wyprofilowane „sportowe” siedzenia. Oglądając auto z zewnątrz oczekujemy czegoś więcej, jesteśmy rozochoceni i żądni większej ilości wrażeń i doznań wizualnych a tu kubeł zimnej wody na ochłodzenie, jeżeli myślimy o wnętrzu auta. Zastosowane siedzenia są wygodne, trzymanie boczne dobrze spełnia swoją funkcję w czasie pokonywania szybszych zakrętów. Miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera jest wystarczająco. Tylna kanapa została ewidentnie przewidziana dla dwóch osób, o czym mogą świadczyć wyprofilowania, ewentualnie plus dziecko. Wybierając się na wakacje z rodziną z pewnością zabierzemy wszystkie niezbędne bagaże, a to za sprawą bagażnika o pojemności 315 l, który ma regularne kształty, minusem może być wysoki próg załadunku.

W wyposażeniu Skody znajdziemy tzw. Kleines Lederpaket, czyli kierownicę obszytą skórą podobnie jak lewarek dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza Skody są nienajgorszej jakość, a co najważniejsze są dobrze spasowane i nie przypominają o sobie nawet przy podróżowaniu po mocno dziurawych drogach. Kokpit centralny to głównie dwa wyświetlacze. Jeden od sterowania automatyczną klimatyzacją (tylko jednostrefowa), drugi to wyświetlacz radia mp3. Obsługa wszelakich przełączników, pokręteł i guzików jest intuicyjna. Nawet osoba po raz pierwszy mająca styczność z tą marką nie będzie czułą się tu zagubiona.

Motor und Fahrverhalten

Silnik testowanej Fabii Monte Carlo to najmocniejsza dostępna jednostka o pojemności 1.6 l, która generuje moc 105KM – oczywiście silnik Diesla TDI oraz moment na poziomie 250Nm. Jest to jednostka napędowa z wtryskiem paliwa typu Common Rail, która zastąpiła wysłużona już jednostkę 1.9 litra z pompowtryskiwaczami. W gamie modelu dostępne są trzy silniki dwa benzynowe o pojemności 1.2 ich 1.4 o mocach 85-105KM oraz Diesel 1.6 Macht 90 lub 105KM. Osiągi może nie są tak sportowe jak design Fabii, ale trzeba przyznać, że osiągnięto idealny kompromis pomiędzy dynamiką a zużyciem paliwa. Jednostka jest dość elastyczna, świetnie współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Nawet przy większych prędkościach silnik nie „wyje”, co ma istotne znaczenie przy dłuższych podróżach. Spalanie co prawda odbiega od danych podanych przez producenta ale i tak nie jest źle. Bez większych zmagań można osiągnąć spalanie poniżej pięciu litrów na sto kilometrów w trasie czy odrobinę powyżej sześciu w mieście. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, nie ma problemów z wybraniem konkretnego biegu. Zawieszenie Fabii Monte Carlo jest utwardzone w porównaniu do seryjnego modelu, das macht, że idealnie trzyma się drogi, również w czasie pokonywania ostrych zakrętów. Oczywiście nie jest to typowe sportowe zawieszenie, także możemy być bezpieczni o swoje kręgosłupy.

ZUSAMMENFASSUNG

Skoda Fabia Monte Carlo do dobra alternatywa dla ludzi szukających czegoś innego, chcących w pewnym stopniu wyróżnić się wśród typowych aut. Dodatkowym plusem jest fakt, iż auto wygląda sportowo, zadziornie i drapieżnie a spalanie pozostaje jak w typowym miejskim małym Dieslu. Także osoby szukające auta o świetnym wyglądzie a zarazem nie chcących wydawać dużo pieniędzy na paliwo, jak to często bywa w sportowych autach z pewnością zainteresują się Skodą Fabią w wersji Monte Carlo.

Skoda Fabia Monte-Carlo 1.6 TDI – Dane techniczne
MOTOR1.6 (1598)
Art des Brennstoffs Diesel
GEWALT [KM / bei U / min]105/4200
Max.mom. GIGANT. [Nm / op. / Min] 250/1500-2000
GETRIEBEGEHÄUSE / Anzahl der Gänge Handbuch / 5
Max.prędkość [kmh] 188
Die Beschleunigung von 0-100km / h [s] 10,9
Brennen während des Tests:
Städtische-Modus[die] 6,1
STRECKE[die] 4,6
Kombiniert[die] 5,1
Größe:
STRECKE [mm] 4000
WEITE [mm] 1642
HÖHE [mm] 1498
Radstand [mm] 2450
Karosserieform schrägheck
Anzahl der Sitze 5
Gepäckraumvolumen [die] 315
Kerb [kg] 1144
Die Preise für die Basis66 200 PLN
Preis der Testversion77 400 PLN

TEXT: Daniel Duda, ft. Thomas Sprawka
Jegliche Vervielfältigung und Verbreitung ohne Genehmigung ist verboten cartesting.pl.